Monday, December 29, 2008

::>>>>salam maal hijrah 1430<<<<<:::




tersentuh hati apabila mnyingkap kembali sejarah perkembangan islam yg mane bermula pade 1430 thun yg lalu..penghijrahan nabi MUHAMMAD s.a.w. dari Mekah ke Madinah memberi sinar kpd seluruh alam dan tertegaknya syiar islam yg membawa pelbagai kebaikan dan kebenaran kepada umat MUHAMMAD..segala penat lelah,onak duri yg ditempuh tidak mematahkan semangat NABI MUHAMMAD s.a.w dan org muslim pada ketika itu utk mnyampaikan dan memperluaskan ISLAM itu sendiri sehingga ianya sampai kepada kita dlm keadaan yg terpelihara..

justeru itu..tidak salah bermula pada tarikh ini ..khususnya yg sedia menjadi muslim..tidak sekadar melaungkan tema dan slogan maal hijrah,bahkan menghijrahkan diri kita kpd jln yg lebih baik demi mencapai keredhaan ALLAH..semoga detik ini juga merupakan permulaan yg baik dan ape jua yg telah berlaku sblm ini kita muhasabahkan diri..yg sudah tu sudah...sesungguhnya pintu taubat itu sentiasa terbuka luas kpd hamba2-NYA yg beriman dan bertakwa.


"Sesungguhnya Kami tidak akan mengubah nasib kaum itu, melainkan mereka mengubah nasib mereka sendiri"-Surah Ar-Rad ayat 11..
sehubungan itu saya mngambil kesempatan utk mengucapkan selamat mnyambut maal hijrah1430 kpd semua muslim di dunia Allah ini serta memohon kemaafan yg teramat andai terdapat salah silap tahun2 yg sebelumnya..salam..


p/s: happy maal hijrah yg ke 1430 n happy birthday yg ke 2? (to my love :) ..mY LoVe????segaLAnya MungKin...hehe..

No comments: